miercuri, 5 decembrie 2012

antrenamentul mental

howlifeworks.com au publicat un material despre fitnessul mental şi aşa am aflat de un program de antrenament pentru creier - că aşa cum îţi munceşti tricepşii, bicepşii îţi formezi şi încreţituri pe creieraş, muncind.


pauză publicitară
Partea haioasă la sport e că munceşte creierul. Ca să zic aşa domnilor, Hari şi Sorin facem o joacă. Sunt conştient că sunteţi de acord cu mine că dacă eu relaxat sau agitat fiind ies pe maidan şi joc fotbal îmi antrenez şi muşchii şi reflexele şi memoria şi viteza de reacţie etc. Pentru că e un dans la care particip activ acum. Alerg, dar sunt atent la minge, iar creierul calculează traiectorii, anticipează mişcări, creează o strategie, chiar dacă n-aş fi total conştient de ea, ea se petrece. Adică să îi dăm sportului ce i se cuvine, că prinde bine. Şi ne umple cu hormoni de fericire.

Iar bătrânii îşi cam amintesc din tinereţe pentru că memoria le era proaspătă atunci şi s-a împământenit informaţia. Adică sunt şanse mai mari să îmi amintesc de primul sărut decât de unde am pus telecomanda. Indiferent că am 25 sau 80 de ani.

Revenind, antrenamentul e genial şi prinde bine în situaţii de zi cu zi, să îmi amintesc cum îi cheamă pe oamenii ăştia din faţa mea cu care tocmai am făcut cunoştinţă, unde îmi sunt cheile, pentru ce am venit în camera asta, ce vroiam să-ţi zic, planificare, luarea deciziilor etc. Scientific American confirmă.

Antrenament  se găseşte şi-n limba română pe http://brainfitness.ro şi dacă la primele încercări moralul meu încerca să se ridice, am reuşit să mă îmbunătăţesc.(nu era prea greu la cât de jos eram). Există o variantă demo pentru fiecare joc, aşa că n-ai ce să pierzi dacă încerci.

unde mi-ar mai fi prins bine:
- la examenul psihologic pentru înscrierea la cursul de scafandri, unde la partea de memorie am cam scârţâit-o.
- la un test pe care l-am dat la interviul de la o agenţie de publicitate la care m-am dus în primul an de facultate.

sursa foto
                                                                                                  *ADVERTORIAL

Un comentariu: